czwartek, 11 lipca 2013

JAK ZROBIĆ PŁUKANKĘZ RUMIANKU NA WŁOSY

W dawnych czasach panowała opinia, że rumianek zaczarowały wiedźmy, aby odstraszał diabły. Według wierzeń miał on liczne zastosowania. Spalenie go miało przynosić dobrobyt. Skrapianie domu wyciągiem z tej rośliny spełniało funkcję ochronną (od złych uroków). Umycie rąk w wywarze z rumianku pomagało w walce z grzesznymi myślami. To tylko część pradawnych wierzeń na temat rumianku. Wymienione wyżej przykłady nie mają już swojego odzwierciedlenia w praktyce. Wciąż jednak panuje przekonanie, że zażycie kąpieli z rumianku sprawia, że człowiek zyskuje w oczach przeciwnej płci. Ponadto roślina może służyć jako afrodyzjak. Uważa się nawet, że może pomóc w zwalczaniu depresji.
 źródło tipy.pl

Rumianek ma też właściwości oczyszczające , stosowany jest w medycynie dobrze działa również na blizny i rozstępy , lecznicze właściwości na skórę , można nim zmywać make up 

jednak to co nas dziś interesuje to mikstura na do włosów , przy regularnym stosowaniu rumianku można ,,rozjaśnić,, lub nadać refleksy naszym herką ; D ( szczególnie polecany dla blondynek ) efekt nie jest piorunujący ,należy też pamiętać ,że rumianek wysusza , po spłukaniu można spryskać odżywką 

teraz pokażę Wam mój sposób jak zrobić napar z rumianku na włosy 

W sklepie zielarskim kupiłam rumianek ( saszetki ) koszt ok. 5 PLN 


wystarczą nam 2 saszetki 



Wrzucamy do garnka i zalewamy WRZĄTKIEM


Czekamy ,aż wystygnie po czym zanurzamy głowę w garnku i 2-3minutki płuczemy włoski na koniec spłukujemy włoski wywarem ( nie marnujemy ;d ) i możemy spłukiwać , ja osobiście nie spłukiwałam 

Jeśli chcecie można dodać do wywaru sok z cytryny ja nie miałam więc nie dodawałam 

Napiszcie czy macie taką samą metodę ,a może inną ?

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Translate

Blogger templates

© Kunegunda, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena